lauantai 5. maaliskuuta 2016

Hiihtoloman kuulumiset

Hiihtoloma kuluikin täysin hevosittomissa merkeissä, vaikka alunperin mun pitikin mennä tunnille - ensin perjantaina ja sitten keskiviikkona. Perjantain tunnin jouduin perumaan heti tallilta lähtiessä, sillä ilmeni, että olimme lähdössä reissuun. Keskiviikko oli jo tallin puolesta hieman epävarma, sillä tunneille ei ollut ilmoittautunut vielä perjantaina kuin pari ihmistä. Lopulta ryhmää ei muodostunutkaan, joten en sitten ollut lainkaan tunnilla. Sen kuitenkin korvaa ensi viikon heppailut, sillä luultavasti pääsen ratsastamaan vakkarituntini lisäksi myös toiselle tallille ja ehkä tämän viikon rästin, mikäli tilaa vain on.

Olimme tosiaan perheen kesken Tampereella torstain ja perjantain. Lähdimme torstaina puolenpäivän aikoihin ajelemaan ja ensimmäisenä suunnattiin Siperiaan. Olin ehdottanut äidilleni, että menisimme veljeni kanssa Megazoneen pelaamaan. Megazonehan on siis sisällä pelattava lasertaistelupeli, joka sopii ihan jokaiselle ikään ja kuntoon katsomatta (suositusikäraja on 7 vuotta). Pelaajat pukevat oman tiiminsä värin (punainen, sininen, vihreä) mukaiset peliliivit, joihin on kiinnitetty ase. Pelaajat ampuvat siis toisen joukkueen pelaajia. Pelistä ei joudu ulos, vaan liivin värit sammuvat osuman saatuaan ja pelaaja palaa takaisin peliin mukaan muutamassa sekunnissa. Pisteet riippuvat osumakohdasta ja esimerkiksi hartiasta ja selästä saa eri pisteet - ellen aivan väärin muista. Pelaajat pystyvät kukin ampumaan kerran molempien vastustajiensa tukikohdat ja tästä saa peräti 2000 pistettä. Pelitila on labyrinttimainen ja hämärä, UV-valoilla varustettu huone, jossa on pieniä korkeuseroja. Juokseminen ja polvistuminen onkin kiellettyjä, varmasti johtuen mm. näistä korkeuseroista ja liivien valojen sammumisesta osuman saatuaan. Pelaaminen ei myöskään ole mielestäni kovin kallista, sillä yksi 22 minuuttia kestävä peli maksaa 9,50 euroa! Opiskelijat saavat maanantaista torstaihin hieman alennusta ja samanmittainen peli maksaakin tällöin 8 euroa. Mahdollisuus on myös pelata useampi peli peräkkäin. Tällöin pelien välissä on muutaman minuutin tauko, sillä pelejä alkaa puolen tunnin välein. Peliporukka saattaa vaihtua myös tässä välissä. Esimerkiksi meidän pelaamamme 2x22 minuuttia maksaa yhdeltä pelaajalta 15,50 euroa ja opiskelijalta 14,50 euroa. Huomatkaa, että hinnat saattavat olla eri paikkakunnilla erilaiset! Megazone suosittelee tummaa vaatetusta, sillä vaaleat värit paljastavat pelaajan UV-valaistuksessa. Eipä se mua ainakaan haitannut - olin nimittäin liikenteessä valkoisella neuleella... :D

Megazonessa tulee todellakin kuuma, vaikka siellä saakin vain kävellä. Siellä kun joutuu liikkumaan melkeinpä koko ajan ja mitä suurempi porukka on, niin sitä valppaampana pitää pelatessa olla. Pelien jälkeen nappasimme pelaajakortit mukaan ja lähdimme hotellille. Yövyimme siis Sokos Hotel Tornissa, jonka huipulla on 25. kerroksessa oleva Moro Sky Bar, jonka seinät olivat lähes jokaiselta sivulta pelkkää lasia. Siellä on myös terassi, mutta luonnollisesti sille ei talvisin ole juurikaan käyttöä. Me yövyimme kahdessa huoneessa 10. kerroksessa eli suunnilleen hotellin puolivälissä. Sain veljeni kanssa kulmahuoneen, joten meillä oli ikkuna sekä Koskikeskuksen että Tammelan suuntaan ja ikkunoista näkikin helposti sekä Ratinan että Tammelan stadionit. Tornin sivuilta löytyy myös kuvia hotellista, sillä itse en kuvannut läheskään kaikkea. Tuolta on mahdollisuus saada myös 360-kuvaa näkyviin niin huoneista kuin ravintolastakin.

Näkymä meidän toisesta ikkunasta, Koskikeskuksen suuntaan. Koskikeskus on kuvassa hieman vasemmalla.
Näkymä samaisesta ikkunasta Keskustorin suuntaan.

Hotellissa oli Grill It! -ravintolan yhteydessä toinenkin ravintola, joka on eräänlainen kunnianosoitus Manserockille. Paja Barin ruokalista on kehitetty rokkareiden omien suosikkiannosten mukaan. Ravintolasta löytyy myös jukebox!

Huoneemme toinen ikkuna osoitti siis rautatielle. Tammela jää kuvassa oikealle.
Kävimme syömässä hotellin Grill It! -nimisessä ravintolassa. Ravintola oli rakennettu vanhoihin veturitalleihin ja ravintolasta avautui koko seinän mittainen näkymä rautatieasemalle. Ruoka oli todella hyvää ja asiakaspalvelukin aivan huippuluokkaa. Seurailinkin silmä kovana tarjoilijoiden työskentelyä ja koitin kovasti painaa kaiken mieleeni - mallioppimisesta ei tässä tapauksessa ollut mitään haittaa, pikemminkin hyötyä opiskeluja ajatellen. Illalla kiertelimme hetken Koskikeskuksessa, jonka jälkeen lähdimme elokuviin. Minä ja äiti menimme katsomaan Cine Atlasiin suomalaisen elokuvan Äkkilähtö ja veljeni meni isän kanssa Plevnaan katsomaan The Revenantin. Äkkilähtö osui täysin mun huumoriini ja mikäli saisin leffaseuraa niin kävisin mieluusti katsomassa sen uusiksi. Leffan loppuessa kello oli jo yli yhdeksän, joten hipsimme takaisin hotellille.

Perjantaiaamuna söimme kunnon aamupalan. Tai no, jollekin syömäni määrä oli todella pieni, mutta olen muutenkin todella huono syömään aamuisin, joten pala leipää juustolla ja kurkulla, pari siivua vesimelonia, siivu ananasta ja kaksi lasillista mehua riitti mulle oikein hyvin. Pakkailin sitten meidän kamoja hieman kasaan ja ennen lähtöä piti tietenkin vierailla Sky Barista. Ja oli muuten hyvät näkymät!

Hetken mietin, että onpas korkea tehtaanpiippu - sitten hoksasin, että Näsinneulahan se.
Näkymä Ratinan suuntaan Sky Barista. Ärsyttävästi heijastaa ikkuna tietyistä kohdista...

On tuo Sokos Hotel Ilves aika pieni kun 25. kerroksesta katselee... ;)

Tämän jälkeen lähdettiin sitten hohtokeilaamaan Space Bowling & Billiardsiin, jonne meidän piti viime vuonna mennä tukioppilasporukan kanssa. Paikka pääsi hieman yllättämään positiivisesti. Paikka oli laadukas ja tykkäsin muutenkin. Saatiin olla lähes koko kaksituntinen rauhassa ja juuri vähän ennen meidän vuoron loppumista alkoi porukkaa lipumaan lisää. Reissun päätteeksi kävimme vielä Vapriikissa. Vaikkei museot olekaan ihan se mun juttuni, niin siellä oli muutama näyttely/museo mistä pidin ihan älyttömästi. Kovin montaa näyttelyä/museota emme kieräneet, mutta erityisesti luonnontieteellinen museo ja Tammerkoski-näyttely olivat mielenkiintoisia ja olisin voinut niitä kiertää pidempäänkin.

Snapchat oli kovassa käytössä niin minun kuin myös veljeni osalta
Miten teidän hiihtoloma sujui? Vai onko se vasta edessä?

1. Tosi kivoja maisemia on kyllä!:)
    Mille toiselle tallille olet menossa?

1. Tämä jääköön vielä salaisuudeksi. Tuttu paikka kyllä on kyseessä. Muutenkin hieman sekava kuvio, koska oltaisiin isommalla porukalla menossa, joten mitään en vielä sano varmaksi :)

2. Tuo Megazone kuulostaa kyllä mahtavalta, sitä olisi varmasti hauska koittaa joskus! :D Todella kivan oloinen hiihtoloma sulla! Itse vietin koko viikon omalla paikkakunnallani ja lähinnä talleillen.. :D

1. Megazone on kyllä mahtava! Itse en pidä oikeastaan yhtään mistään ampumisjutuista, mutta Megazone tekee kyllä poikkeuksen. Ei muuta kuin suunta kohti lähintä Megazonea ;)