torstai 29. kesäkuuta 2017

Mitä kuuluu? [puhelimen tyhjennys]

Viimeisin varsinainen julkaisu mun kuulumisista on huhtikuun lopulta. Sen jälkeen on tullut kirjoiteltua lähinnä hevosjuttuja sekä pari omaan arkeen sijoittuvaa postausta. Ne eivät kuitenkaan varsinaisesti ole koskeneet mun kuulumisia, joten näin puhelimen tyhjennyksen kautta pääsee hyvin jyvälle, mitä tässä kahden kuukauden aikana on oikein tapahtunut!

Viimeisemmässä puhelimen tyhjennyksessä, jossa kuulumisia tosiaan viimeksi olen kertonut, kerroin kuinka mun olkapääni meni sijoiltaan epäonnisella lenkillä. Olkapää on ollut suhteellisen hyvässä kunnossa siihen nähden miten sitä hoidin. Mitellahan jäi pois kuvioista todella nopeasti, ei varmaan viikkoakaan kulunut kun olin jättänyt sen "vahingossa" autoon. Ja tosiaan, reilua viikkoa myöhemmin tapahtuneesta olin jo estetunnillakin, että eipä se ole vaivannut juurikaan... Tietysti äkkinäisiä olkapään liikkeitä pyrin välttämään edelleen, niistä se ottaa nokkiinsa.
Ja mites kesä on alkanut? Mullahan työharjoittelun päättymisaika tuntui vaihtuvan joka toinen päivä ja lopullisesti viimeinen työpäivä oli toukokuun viimeinen. Silloin alkoi siis mun kesälomani, joka tosiaan tulikin ihan tarpeeseen! Koko kevään aikana mulla oli vain viikoittaiset pakolliset 2-3 vapaapäivää ja aivan toukokuun lopussa olin ennen tuota viimeistä työpäivää noin viikon kotona, taisin käydä yhtenä päivänä lukiolla tekemässä jonkun kokeen. Ajattelin, että saisin heittää täysin vapaalle ja lähteä vasta heinäkuussa töihin, kunhan vain saisin näyttöarvioinnin pois alta (josta muuten sain lähes puhtaan rivin kiitettävää, kokonaisarviona kiitettävä), mutta puolitoista viikkoa kerkesin lomailla ennen kuin tuli soitto töihin. Nyt olen ollut kolmisen viikkoa töissä, tosin mulla on ollut kolme "pakollista" vapaata autokouluun liittyen. Viime viikolla olin kaksi päivää pois töistä, ensin autokoulun takia ja sitten lähdin Jyväskylään, hammaslääkäriin ja autokoulujuttuihin. Tiistaina olin jälleen autokoulun vuoksi päivän pois töistä.

Niin tosiaan, autokoulu. Sehän on mulla lähestulkoon loppusuoralla. Juuri tänään sain viimeiset teoriatunnit hoidettua alta pois ja ajotuntejakin on jäljellä enää neljä. Ensi viikolla mulla on teoriakoe ja kahden viikon päästä olisi tarkoitus ajaa sitten jo inssi. Tavallaan hirvittää ajatus siitä, että parin viikon päästä mulla on ajokortti.. :D Toisaalta asiat on myös tosi hyvin hallussa, eikä mulla ole ollut suurempia ongelmia oikeastaan missään asiassa. Aika pitkälti opin asiat kerrasta, se tuli nähtyä esimerkiksi tiistaina kun oltiin Nokian liukkaalla radalla harjoittelemassa: opettaja selitti asian kertaalleen ja ymmärsin asian heti. Huomaan virheeni oikeastaan aina itse, joten ne on helposti myös korjattavissa. Tosiaan, ajettiin Nokialle kaverin kanssa puoliksi niin, että molemmille kertyi ajettavaa noin 110 kilometriä, reilut 50 kilometriä suuntaansa - kokonaismatka on Google Mapsin mukaan 224 kilometriä. Emme siis ajaneet yhteen pötköön, vaan vaihdoimme puolivälissä paikkoja ja tämä olikin hyvä juttu. Tuossa matkalla oli myös kaikkea mahdollista: liikennevaloja, tietöitä, liikenneympyröitä, moottoritietä.. Ei mitään ongelmaa missään edellä mainituista, mutta viime viikolla treenatut parkkihallit. Voin myöntää, että tahtoisin välttää niitä niin pitkälle kuin mahdollista, ainakin Jyväskylän Toriparkkia... :'D

Mutta nyt niihin kuviin!
1. Ainut puhelimelle tallentunut kuva meidän vapun mökkireissusta. Edes Snapchattiin en tainnut laittaa kuvia, mikä on harvinaista. Toisaalta sähkön puuttuminen saattoi vaikuttaa asiaan...
3. Mietin tätä tilannetta edelleen. Vaihdoin junaa Jyväskylästä tullessa ja laiturilla oli yhteensä viiden banaanin jono? :D
4. Niin... Räntää toukokuussa. Onneksi oli sisätyö!
5. Muistin, etten olisi liukastumisen jälkeen käynyt kertaakaan lenkillä, mutta kävinhän minä! Hölkkäsin kolme kertaa Harjun lenkin ja vielä kahdesti Harjun rappuset ylös ja alas. Oli muuten aika tapporeissu, vihaan ja rakastan samaan aikaan.
7. Jos oikein tarkkaan katsoo, saattaa kuskinpenkillä nähdä tutun hahmon... ;)
8. Lukiolaiset varmasti tietävät derivaatasta. Noh, opiskelin kurssia noin kuusi tuntia ennen koetta ja sain arvosanaksi kutosen. Tavoitteena oli tosiaan päästä läpi.
9-10. Kun kerrankin tulee tallille ajoissa niin kerkiää hyvin miettiä elämän syvimpiä ajatuksia istuskellen tarhan laidalla.
11. Nemo näyttää niin syyttömältä, vaikka oli juuri tuntia aikaisemmin tiputtanut mut alas.
12. Vilkas ♥
Näihin neljään kuvaan voi tiivistää mun viimeiset työpäivät. En millään olisi malttanut lähteä pois!
17. Niin tosiaan, kesän ensimmäiset hellepäivät on aina vähän ongelmallisia, koska palan niin herkästi... :')
20. Tältä näytti mun eka työpäivä: taimien istutusta kuolleiden tilalle. Kuvasin Snapchattiin myös videon tästä samasta tilanteesta taustalla soidessa eräs fiilikseen sopiva kappale... :D
22. Tosiaan, tämän takia mut (ja muutama päivä myöhemmin myös kaverini) hälytettiin töihin. Tuo valkoinen on siis lannoitetta, jota oli yhteen peltoon laitettu hieman liikaa.
25. Ravipäivän ainut puhelimeen tarttunut kuva. Ihmisiä kyllä tuli paljon lisääkin, eli ihan noin autiota siellä ei ollut.
27-28. Tässä onkin sitten jo kuvamateriaalia meidän Nokian reissusta. Kaveri oli sen verta lyhyt ("just ja just 160cm"), että sain tosiaan jalat ihan suoraksi istuessani hänen takanaan - penkki kun oli niin edessä kuin mahdollista ja oli kuulemma siinä ja siinä oliko silti liian kaukana. 
29-31. Vähän lisää Nokian reissun kuvia. Tuo taukohuone oli kyllä todella kivan oloinen. Siitä pystyi katsomaan yhdelle radan pätkälle, siellä oli televisio, lehtiä, (ilmainen) kahviautomaatti ja välipalakone. Itsellä tosin oli eväät omasta takaakin. Paluumatkalla satoi tosiaan vähän rajummin ja jos ajaminen ei ollut aikaisemmin juuri jännittänyt, niin kyllä tuolloin hieman jalka jännittyi kun pelkäsi vesiliirtoa...
32. Käväistiin sitten tänään työpäivän päätteeksi ostamassa meille huomiseksi kakku mun syntymäpäivien kunniaksi. Alunperin piti ottaa mutakakku, mutta niitä ei ollut enää. Käy se Daimikin! Niin ja totta kai sitä on kynttilätkin, saadaan ruokatauolla pistettyä kekkerit pystyyn ;)
Ja loppuun tietysti yksiä tämän hetken suosikkikappaleita! Ainakin Nikke Ankaran Miks Ei on varmasti monelle tuttu, samoin Gabriel Lionin Mä En Haluu Tietää. Mutta kuinka moni muistaa Britney Spearsin Criminalin (ja Everytimen) tai sanooko Ben Cocksin So Cold mitään? Suosittelen lämpimästi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti