keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Viimeiset viisi kuukautta

Tällä kertaa taas ihan arkista postausta ennen tuntien alkua. Olin saamassa tunnille kuvaajan mutta just tätä kirjottaessa sain viestin, että ei pääsekään kun huomas riparin startti-illan olevan just samaan aikaan - miten nää riparit tuppaa aina osumaan kaikkien hevosjuttujen päälle, viime vuonna Tampereen Hevosmessut jäi omalta osaltani väliin riparin opiskelupäivien takia. Tänä vuonna ei oo sitä ongelmaa, joten katsotaan lähdenkö nyt huhtikuussa kohti Tamperetta taas pitkästä aikaa :)




Mulla alkoi tänään viimeinen kevätlukukausi peruskoulussa. Kauheen vaikeahan se on uskoa, että lähetään kohta koko luokka eri paikkoihin opiskelemaan - luokasta kun puolet on tuttuja jo ekaluokalta, osa oli samassa ryhmässä jo eskarissa. Yhteishakukin lähestyy aivan hirmuista vauhtia - onko siihen oikeesti enään reilu kuukausi?! Mulla ei nimittäin vieläkään ole mitään hajua mihin hakea, joten tässä alkaa tulemaan jo aikamoinen paniikki. Muita kohtalotovereita? Kaverit tietää mihin ne hakee, ja minä oon kahden vaiheilla - onneks saa laittaa useampiakin vaihtoehtoja! Porukka kuitenkin tulee hajoomaan pienemmäks, jäähän toi porukan pikkunen vielä peruskouluun ♥

Oon asettanu tavotteeks - huomatkaa, ei uuden vuoden lupaus ;) - opiskella ahkerammin tää kevät, ja koittaa vielä parantaa niitä numeroita, missä se on mahdollista. Enhän mä mitään köksää, käsitöitä, bilsaa tai kemiaa pysty enään parantamaan, niitä kun ei mulla enään ole. Suurimmat tavoitteet mulla onkin terveystiedossa, englannissa ja saksassa. Muutamassa aineessa mulla ois varmasti mahollisuus kymppiinkin mikäli oikeasti vain jaksaisin - liikunta nyt ehkä lähimpänä ja uskonto jos vain saisin tuntiaktiivisuutta lisättyä, varsinaisia kokeita kun meillä ei enään ole. Tänään kotiin päästyäni sitten luin heti tänään fysiikantunnilla käsittelyssä olleen kappaleen magneettisuudesta, ja varmasti tulee luettua jokaista opiskeltua ainetta koulun jälkeen - veikkauksia kauanko jaksan tätä?




Äikässä meidän on luettava jokin aikuisten romaani, mikäli oikein muistan, ja tehdä siitä helmikuussa portfolio. Mun ainut muistikuva asiasta on se, että se tulee olemaan mulle vaikeeta - esitelmät tai ees sen tyyliset ei oo ollu ikinä oikein mun juttu, aineet lähinnä. Itse valitsin kirjakseni 70-luvun Kaari Utrion kirjan Pappilan neidot, jonka alku oli jotain ihan muuta kuin selkeä omaan silmään. Nyt oon jo puolessa välissä, ja kirja on paljon selvempi ja mielenkiintoisempi. Kannattaa lukea, tosin en tiedä mistä kaikkialta tämä kirja löytyy, koska tää on koululta lainassa. Nopealla vilkaisulla tää painos olisi Pirkanmaan alueella ainakin Akaassa, Pirkkalassa, Tampereella, Valkeakoskella ja Ylöjärvellä - vanhempi painos vielä useammassa paikassa.

Milloin teillä alkoi koulut ja millä fiiliksillä?
Onko kellään yhteishaku edessä? Minne ajattelit hakea?

2 kommenttia:

  1. Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa, oon nyt jo paniikissa niien hakujen suhteen :DDD kuolen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii etkä ite ees joudu hakee mihkää ku vasta vuoden päästä :D

      Poista