keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

Hevoset 2015 -messut lähestyvät


Näin kotona sairastellessa ajattelin väsäillä postauksen koskien tulevia Hevosmessuja. Kahden vuoden tauon jälkeen pääsen jälleen Tampereen Hevoset 2015 -messuille. Olin messuilla viimeksi siis vuonna 2013, ja tykkäsin reissusta kovasti. Viime vuonnakin mun piti mennä parin kaverin kanssa, mutta riparin opiskeluviikonloppu osui juuri samalle viikonlopulle - kuten myös tänä vuonna, joten vuotta nuorempi kaverini ei pääse tällä kertaa mukaan. Messuille olen menossa molempina päivinä - molempina päivinä olen Messukeskuksella noin kello 10-18, lauantaina tulen todennäköisesti jonkinverran ennen kymmentä sillä lähden jo kahdeksan aikaan ja matkaan menee noin tunti. Sunnuntaita en ole vielä aikatauluttanut sillä olen tuolloin omalla kyydillä, kun taas lauantaina olen seuran bussilla. Mua saa tulla moikkaamaan, mikäli vain tunnistatte :)

Ohjelma on omaan silmään aika samanlainen kuin kaksi vuotta sitten. Molempien päivien ohjelmat oon vilkaissut nopeasti läpi ja tehnyt listan siitä, mitä haluaisin nähdä messuilla. Lauantain valjakkokilpailu ja osa Rohan Tallien turnajaisshow'sta jää nyt välistä kyydin lähtiessä, mutta valjakkoa näkee onneksi myös sunnuntaina. Luennot ym. eivät minua juurikaan kiinnosta - ne menevät lähinnä haukotteluksi - mutta pari senkin tyylistä juttua löysin listalle, jotka saattaisivat ehkä kiinnostaa. Tietenkin unohdin laittaa nämä Exceliin... Mutta joka tapauksessa, lauantaina mut saattaa löytää E-hallista kuuntelemassa Katri Syvärisen Eroon stressistä ja suorittamisesta - löydä ratsastuksen flow -luentoa ja sunnuntaina Saija Pihkasen luentoa hevosen iho-ongelmista ja ihon hoidosta.

Tältä todennäköisesti näyttäisi mun viikonloppu messuilla. Rotuesittelyssä on myös muun rotuisia hevosia (shetlanninponi, russ, new forest, welsh, connemara), mutta nämä ovat mulle jo niin tuttuja tai tavallisia, etten näitä halua nähdä. Suomenhevonen on listalla vain ja ainoastaan yhden esittelyyn tulevan orin - Arvonherran (blogi & sukuposti) - takia
Koska en ole mitään kummallista shoppailijatyyppiä, en ajatellut ostaa mitään kummallista. Tietty ostoslistalla on parikin asiaa - chapsit ainakin, kun koulukisojen jälkeen meni vanhoista vetoketju poikki, johan ne olikin käytössä pari vuotta... - ja messuilla on yleensä "halvemmalla" myynnissä tuotteita. Kannuskumit olisi myös ihan kivat ja kisahousuista olen haaveillut jo vuoden verran. Viimeksi en ostanut kuin raipan - joka itse asiassa hukkui viime vuonna - ja pussillisen metrilakuja, joita rakastan yli kaiken!

v. 2013, puhelinlaatu
Kaksi vuotta sitten mulla ei ollut vielä kameraa, joten kuvat mitä otin tuli otettua silloisella puhelimella. Nyt otan Canonin mukaan, joten saatte jo varautua kuvatulvaan! Mistään videopostauksesta en osaa sanoa vielä yhtään mitään, täytyy katsoa vielä. Joitakin pätkiä tulee varmasti kuvattua, mutta tuskin saan niistä mitään videopostausta koottua.

Oletko sinä tulossa Hevosmessuille? Mitä odotat messuilta eniten?

4 kommenttia:

  1. Oon kans tulos messuille lauantaina :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon tulos näillä.näkymin lauantaina! :) Eniten odotan shoppailua(hahah) ja tottakai myös sitä, että pääsee kuvaamaan esityksiä :)

    welifedream.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Oletko yhteistyössä messujen kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Periaatteessa, mulla on nimittäin blogistipassi :)

      Poista