torstai 3. joulukuuta 2015

Luukku 3# Tiesitkö tämän minusta?



Tämän päiväisestä luukusta löytyykin vähän enemmän ehkä lifestylepuolelle painottuvampaa tekstiä, nimittäin tätä et (todennäköisesti) tiedä minusta -teksti. Varmasti musta löytyy piirteitä, jotka ovat uusia teille, joten tämä postaus ainakin toivon mukaan kertoo vähän lisää minusta.

1. Vietän syntymäpäivääni 2. heinäkuuta, joka on muuten vuoden keskimmäinen eli 183. päivä karkausvuotta lukuunottamatta.

2. Oon aina innolla lähdössä niin ratsastusleireille, yökylään tai muualle missä menee yön yli. Kävin ala-asteella oikeastaan jokaisen mahdollisen seurakunnan leirin, mille pääsin ja vietin oikeastaan joka vuosi vähintään yhden viikonlopun tätini luona Tampereella. Rippileirille lähdin oikein mielelläni, olihan paikka ja porukka tuttu. Luokkaretkeäkin odotin oikein innolla. Ratsastusleirejä odotan jo heti edellisen päätyttyä, ja ne ovatkin aina olleet mahtavia viikkoja. Voisi kai sanoa jo, että rakastan yöpymistä "vieraissa" paikoissa? Ihan missä tahansa en minäkään yövy, mutta näin yleisesti ottaen.

3. Ensimmäinen hevonen jonka selkään nousin oli mustankirjava shettistamma, jonka nimestä en ole täysin varma. Seppälässä ensimmäisenä sai luvan olla nykyään yksityisenä elelevä suomenhevosruuna Ramses ja Mikkolassa gotlanninrussruuna Nasti, jolla meninkin suhteellisen paljon koko siellä käymiseni ajan. Ponilaaksossa ensimmäinen ratsu oli Patu lokakuussa 2013.

Nasti
4. Mulla on esiintymiskammo. Panikoin esiintymistä usein jo viikkoa kahta aikaisemmin. Hevosten kanssa se ei näy niin vahvasti, mutta esimerkiksi esitelmät koulussa ja matineat musiikkiopistossa saavat/saivat aikaan kunnon tärinän. Mun ensimmäinen matinea meni pilalle juuri tämän jännityksen takia, eikä viulusta kuulunut varmaan pihaustakaan! :D

5. Olen yllättävän nirso. Tätä ei kuitenkaan kovin moni tunnu uskovan... :D

6. Olen yllättävän mustasukkainen joistakin asioista.

7. Ujouteni takia en pidä uusiin ihmisiin tutustumisesta tai vieraille/puolitutuille juttelemisesta, ellei meillä sitten ole jotakin yhteistä, joka selviää nopeasti. Hyvänä esimerkkinä toimii esimerkiksi meidän leiriporukka, josta osa oli mulle vieraita/puolituttuja, mutta loppujen lopuksi tutustuin heihinkin todella nopeasti. Toinen esimerkki voi olla vaikkapa äikän- ja matikantunnit, joilla on monelta eri alalta mullekin vieraita ihmisiä. Osa on vieläpä eri paikkakunnilta. Nyt meillä on pieni "heppatyttöporukka" luokassa ja taidetaan olla puheliainta sorttia...

8. Oon vasta nyt oppinut alkaa pitämään hiuksia kiinni monen vuoden tauon jälkeen. Ala-asteella hiukseni olivat aina letillä koulukuvauspäiviä lukuunottamatta ja yläasteella aina auki - liikuntatunneilla tietysti kiinni. Nyt kun keittiössä pidetään hiukset aina kiinni niin oon alkanut pitämään muutenkin hiuksia ponnarilla tai nutturalla.

9. Mun nimet ovat kaikki erilaisten Eurooppalaisten paikkojen nimiä: Senja on saari Norjassa, Saana tunturi Lapissa ja Sofia Bulgarian pääkaupunki.

10. Mulla on todella laaja musiikkimaku.


11. Olin yläasteella tukioppilas ja pidin hommasta.

12. En pidä kahvista lainkaan. Join meidän kahvioviikolla muutaman kupillisen ja aina kun olin juonut kahvia sain erittäin mukavan päänsäryn. Pakko sen oli siitä kahvista riippua, sillä heti kun jätin sen juomisen pois niin särkykin lakkasi.

13. En rusketu juuri yhtään kesäisin, vaan väistämättä palan vähintään ensimmäisenä hellepäivänä. Kesällä 2014 ensimmäinen hellepäivä sattui olemaan silloin, kun pelasimme liikuntatunnilla pesistä avonaisella kentällä. Tänä vuonna ensimmäinen hellepäivä sattui työpäivälle, ja kuinka ollakaan olin ulkotyössä. Voi varmaan arvata miten kävi molemmissa tapauksissa...

14. Rakastan lukemista! Mua ärsyttääkin aivan kamalasti, kun löydän jonkun kivan kirjasarjan niin se loppuu kokonaan tai seuraavaa osaa saa odottaa pitkän aikaa.


15. Olen aika tarkka siitä, että kenelle puhun ja mitä. En siis välttämättä kerro kaikkea edes lähimmille ystävilleni, sillä tahdon olla varma siitä, että pystyn luottamaan kyseiseen ihmiseen. Varsinkin viime vuosina oon tullut entistä varovaisemmaksi asian suhteen - useampi luottamuksen menettäminen on jättänyt jälkensä...

16. Mulla on "selittämättömiä" polvi- ja lonkkakipuja. Polvikivut ovat vaivanneet jo yläasteen ekoilta luokilta saakka, enkä oo saanut niille mitään järkevää selitystä (kasvukipu-selitykset oon jättänyt huomiotta, sillä en ole kasvanut kunnolla ties kuinka moneen vuoteen) tai kunnon syytä, että miksi kipuilu alkoi. Vuoden kestäneistä vasemman lonkan kivuista on sentään tiedossa, että miten se alkoi kipuilemaan, mutta mitään muuta ei sitten tiedetäkään. Polvet on nyt tällä hetkellä paremmassa kunnossa, mutta lonkka kipuilee edelleen tietynlaisesta liikunnasta, esimerkiksi askelkyykyt ja todella reipas kävely saattaa aiheuttaa kipua.

17. Varsinaista mottoa mulla ei ole ikinä ollut, mutta jos sellainen olisi valittava niin se olisi "Ne, jotka myöntävät heikkoutensa ovat niitä, jotka pystyvät kehittymään eteenpäin".

Olivatko nämä asiat sinulle jo entuudestaan tuttuja? Oliko mitään yllätyksiä?

2 kommenttia:

  1. (miten olis 18. sekoileminen illalla/yöllä ;))

    Parista asiasta en tiennyt, muut tiesin :p

    VastaaPoista