torstai 4. helmikuuta 2016

Tammikuun kuulumiset

Oon jo pidemmän aikaa etsinyt uutta ja kivaa kuvanmuokkausohjelmaa. Aikaisemmin käyttämäni Picmonkey alkoi tökkimään jo syksyllä, joten oon nyt muutaman kuukauden etsinut uutta. Muutamaa kokeilinkin, mutta nyt vasta tammikuun alkupuolella löysin kivan. Kyseessä on Photoscape, joka on täysin ilmainen. Tähän mennessä olen tykännyt ohjelmasta, mutta kohinanpoistoon en ole vieläkään löytänyt sopivaa... Vielä kun löytäisi jonkun ilmaisen videonmuokkausohjelman, Movie Maker kun alkaa tulemaan jo korvista ulos.

Tämän postauksen tarkoitus ei ollut vain jaaritella kuvanmuokkauksesta, vaan kertoa hieman mun arkisia kuulumisia muutaman kuvan voimin. Koulussa menee tavalliseen tapaan. Menossa on viimeinen kahvioviikko meidän tiimille ja mulla onkin enää vain perjantain aamuvuoro sekä kahvilapalvelujen näyttö vajaan kuukauden päästä. Tämän jälkeen ei tarvitsekaan koulun kahviossa olla. Tällä hetkellä kirjoitankin tämän postauksen ohessa näyttösuunnitelmaa ja voin sanoa, että tässä joutuu oikeasti pohtimaan kunnolla, että mitä oikein kirjoittaisi. Aikaisemmin tällä viikolla meillä oli myös hygieniapassitentti, jossa osaan kysymyksistä vastasin hieman arpomalla. En siis odottanut mitään suuria tuloksesta, joka loppujen lopuksi olikin hylätty. Yllätyin kuitenkin pistemäärästäni, sillä jos olisin yhteen kohtaan vastannut oikein, olisin tentistä päässyt läpi. Hieman sapettaa, mutta uusinnasta sitten, ainakin toivon mukaan, paremmilla pisteillä. Väärin sai siis vastata vain kuuteen kohtaan kaikista neljästäkymmenestä kysymyksestä eli ihan hirveästi ei vääriä vastauksia ollutkaan.

Tämän (ja itse asiassa parin muunkin tammikuussa julkaistun postauksen) kuvat on muokattu Photoscapella.



Innostuin tuossa alkutalvesta pelaamaan myös veljen Playstation 4:lla. Ainut peli mitä olen pelannut on NHL16, muut eivät mua oikein nappaa. Siinä ohessa olenkin kuunnellut sitten Spotifyn kuunnelluimpia ja pakko myöntää, että kuuluu kyllä hyvin :D



Tästä lähtien mietin kyllä kahdesti ennen kuin menen ottamaan "asukuvia" ilman kuvaajaa... :D

Erään koulupäivän jälkeen oli pakko käydä kuvailemassa, kun oli kerrankin valoisaa kotiin tullessa! Myönnettäköön. pääsin tuolloin jo yhdentoista maissa koulusta...




Nimipäivänäni sitten syötiinkin tekemiäni herkkuja. Ulkonäöllä näitä ei kyllä oltu lahjottu, mutta kuten olen monesti aikaisemminkin sanonut niin tärkeintä on se maku. Ja nämä kyllä maistuivatkin!

Mitenkäs teidän tammikuu oikein meni?

5 kommenttia:

  1. Ootko kokeillu Photofiltreä? Ite oon sitä käyttäny vuosikaudet ja välillä ohessa kaikkea muutakin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpä ole kokeillut, täytyy siihenkin tutustua :)

      Poista
  2. Itse tykkään Gimp muokkausohjelmasta, joka minulla on käytössäni ja sitä ennen käytin ahkerasti(niinkuin kyllä vieläkin) Pixlr-nimistä onlinemuokkausohjelmaa, joka on hiukan photarin tyylinen, mutta suomenkielinen ja omasta mielestäni helppo käyttää! Sillä saa muokattua paljon niitäkin asioita, jotka ovat picmonkeyllä maksullisia :) Toki itse käytän edelleen Picmonkeyta, koska se on nopeakäyttöisin näistä kaikista, eikä se mulla ole -ihme kyllä ainakaan vielä- ruvennut tökkimään :o

    Todella hyvän näköisiä nää herkut + upeita kuvia! Etenkin nää pihalla otetut kuvat! Nuo biisit on kyllä munkin mielestä hyviä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse joskus aikoja, aikoja sitten muokkasin kuvat Gimpillä. Mä en kuitenkaan ymmärrä Gimpistä juuri mitään :D Pixlriä oon kokeillutkin joskus. Picmonkeyn tökkiminen saattoi mun kohdalla varmaan johtua netistäkin, tämän takia latasinkin ohjelman, mikä ei nettiä tarvitse :D

      Kiitos paljon! :)

      Poista
  3. Tosi kivoja kuvia! Tykkäsin erityisesti noista ulkoa otetuista kuvista❤️

    VastaaPoista