sunnuntai 27. maaliskuuta 2016

Uutta ulkoasua ja kuulumisia

Ehdotin kaverilleni Juulialle tuossa aikaisemmin keväällä, että tekisikö hän uuden bannerin blogille ja vastaukseksi sain vain, että laittele ohjeita niin teen. Teko viivästyi ihan minusta johtuvista syistä, mutta nyt pääsiäisen kunniaksi saatiin keväinen ulkoasu blogiin. Juulia teki aivan älyttömän hyvää työtä ja pidänkin tuosta bannerista todella paljon. Taustan kanssa meinasin repiä hiukset päästäni, sillä löysin niin monta kivaa taustaa, että meinasi iskeä valinnanvaikeus. Tällä kertaa hieman jotain muuta kuin perus harmaata tai valkoista ja pakko sanoa, että vaihtelu piristää kummasti!


Kuten edellisessä postauksessa mainitsinkin, niin sain jostakin flunssan itselleni. Olin koko viikon pois koulusta sen takia. Keskiviikkona mun piti jo mennä kouluun, mutta mulla oli aamulla niin huono olo, että ilmoitettiin sitten ryhmänohjaajalle, että olen sairaana enkä täten voisi tulla tenttiin. Torstaina olisi ollut uusi yritys, mutta olo ei silloinkaan ollut kummoinen. Ruoka ei maittanut ja muutenkin tunnuin nukkuvan kuluneen viikon univelat. Kuume, jota oli ollut viikolla korkeimmillaan 39,5 astetta, laski sitten perjantaiksi kokonaan. Nyt olenkin terve kuin pukki ja ainut mitä taudista on jäljellä, on yskä. Olen yskinyt keuhkoni varmaan piloille tässä pääsiäisen aikana... Hyvä puoli on se, että sairastin jo tässä vaiheessa kevättä sillä olisi ollut kurjaa sairastaa hevosemessujen tai seuranmestaruuksien aikaan... Tasan vuosi sittenhän jouduin jättämään estekisat väliin influenssan takia.

Vanhempieni hääpäivää juhlistettiin kakkupaloilla - ja oli muuten todella hyvää!
Mitä muuta mun kevääseen on kuulunut? Eipä oikein mitään ihmeellistä. Tavallista opiskelijan arkea. Talvi on yrittänyt väistyä kevään tieltä jo useampaan otteeseen, mutta aina on tullut uusi satsi lunta tilalle. Nyt kuitenkin lumet on niin paljolti sulaneet pois, että voisi kevään sanoa jo alkaneeksi. Ja kohta voikin sanoa, että kesäkin on jo kohta ihan ovella! Kevät on ainakin mulla niin kiireistä aikaa, että kesä tuntuu lähestyvän huimaa vauhtia... Ensi viikolla hevosmessut, siitä viikko eteenpäin niin mulla alkaa 7 viikon mittainen työssäoppi, jonka ohessa yritän käydä mahdollisimman normaalisti tunneilla ja kisoissa. Luultavasti pystyn sopimaan ylihuomenna työvuoroista paremmin, kun mennään opettajan kanssa työssäoppipaikkaan puhumaan siihen liittyvistä asioista. Suurin "murhe" tällä hetkellä on estemestaruudet, jotka osuivat tänä vuonna helatorstaille. Jännityksellä odottelen työvuoroja, että pitääkö alkaa sumplimaan niiden kanssa...




Kesälomaan on mulla enää reilu kaksi kuukautta. Tai no, lomalle en varmaankaan pääse vielä - riippuen kesätöistä. Oon hakenut aikaisemmin tänä keväänä jo kaupungille töihin kesä-heinäkuun vaihteeseen (muistaakseni), toiveina suositut lastenhoito tai siivous- ja ruokapalvelut. Ajattelin kysyä vielä työssäoppipaikastakin töitä alkukesäksi pariksi viikkoa. Loppukesäksi sitten on vielä mansikkamaalla hommia, luultavasti tekisin vielä kouluviikonloppujakin mikäli tarve vaatii. Eli aikas työpainotteinen kesä on mulla tiedossa, tosin eipä se poikkeaisi viime kesästä mitenkään. Viime vuonna olin siis töissä juhannuksesta koulun alkuun pitäen viikonloput ja leiriviikon vapaata sekä pari yksittäistä päivää heinäkuussa.




Niin, leiriäkään ei sovi mun kesästä unohtaa. Dreamdays näyttää leirin alkuun 119 päivää eli alle neljää kuukautta. Porukka on oikeastaan jo tiedossa ja leiriläisten ikähaarukka on tänäkin vuonna 13-17 vuotta - ei liene kovinkaan vaikeaa arvata kuka on tänä vuonna vanhin... Aluejakauma on myös aika laaja, porukkaa on tulossa niin tästä lähiseudulta kuin myös eteläisestä Suomestakin. Oikeastaan kaikki on viime vuoden leiriläisiä - ja sitten on minä, Kiia ja Lotta. Itse olen ollut aina Ponilaakson 9. leirillä, kun taas Kiia ja Lotta eivät varmaan ole edes käyneet paikkakunnalla :D Muutenkin ratsastajien taso tuntuu vaihtelevan aika paljon, on kouluratsastajaa, ikinä kisoissa startanneita ja sitten jo "isompia" luokkia startanneita.





Kesällä on luultavasti pakko käydä myös Tampereella kavereiden kanssa, mikäli juna-aikataulut vain antavat myöden. Tänne on nimittäin suunniteltu tärkeidenkin vuorojen perumista, jotka etenkin kesäaikaan ovat erittäin kovassa käytössä. Koko kesää en tule paikkakunnalla töissä siis viettämään, vaan totta kai pitää käydä ihan isommassakin kaupungissa pariin otteeseen. Se, että keitä lähtee mukaan tai milloin ja mitä tehdään on vielä suurtakin suurempi mysteeri... :D







Tässä postauksessa tuskin oli päätä tai häntää, mutta älkää antako sen häiritä. Alunperin mun piti tehdä ilmeisesti kuvapostaus, mutta aihe näköjään levisi käsiin.... Hevosjuttuja seuraavan kerran perjantaina tai lauantaiaamuna, riippuen hieman miten saan kirjoitettua. Perjantaina kun tulen tallilta vasta kahdeksan jälkeen ja tuolloin en normaalisti jaksa kirjoitella. Lauantaina taas on aikainen lähtö Tampereelle, sillä luultavasti koukataan alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen rautatieaseman kautta, joka lisää matka-aikaa kymmenisen minuuttia.

2 kommenttia:

  1. onpas joku osannut tehdä hienon ulkoasun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äläpä mitään, kukahan tehny - oli ilmestyny mun sähköpostiin :o

      Poista