torstai 10. joulukuuta 2015

Luukku 10# Missä mua voi seurata?


On aika selvää, että blogit vaativat rinnalleen muutakin kuin pelkän Bloggerin teksteineen. Nykyään on niin montaa sosiaalisen median kanavaa, etten itsekään meinaa pysyä enään mukana. Bloggaaminen vie aikaa, joten sen rinnalle on keksitty muita kanavia. Itsekin pyörin myös Bloggerin ulkopuolella, ja osa blogin lukijoista onkin varmasti löytänyt blogin muita somekanavia. Suureksi hitiksi noussut Periscope ei ole vielä kunnolla käytössäni, vaikka mulla tili sinne onkin. Näiden lisäksi blogini löytyy myös Hippolasta ja joulukuun alussa avatusta Jalustin.netistä!


Facebookista blogin löytää nimellä Naurava ponityttö. Facebook taitaa nuorten keskuudessa olla hieman autioituneempi mitä aikaisemmin, ja sen huomaa myös blogin sivuista. Päivityksiä uusista postauksista tulee vielä harvemmin mitä postauksia blogiin - tämän suhteen pitäisi todellakin aktivoitua. Sitä kautta saa kuitenkin aikuisiakin lukijoita, jotka eivät muuten välttämättä blogiin löytäisi.



Instagram onkin sitten jo enemmän nuorten juttu, mikäli vertaa Facebookiin. Blogilla ei tällä hetkellä ole varsinaista omaa tiliä, joten mun (hevos)kuulumisia voi seurata henkilökohtaiselta tililtäni, jonne ilmestyy kuvia suht aktiivisesti ja tyyliltään laidasta laitaan. En ole feedini ulkonäön suhteen niin tarkka kuin osa, vaan laitan sinne sellaisia kuvia jotka ovat mielestäni kivoja. Poistelen myös silloin tällöin huonompia kuvia. Minut löytääkin käyttäjänimellä @_senjasofia_. Kuun alussa teimme Kiian kanssa yhteisen tilin hevoskuvia varten, mutta saa nähdä miten aktiivisesti sitä tullaan käyttämään. Tilin löytää nimellä @ksteam.


Omaa Snäppiäni en oo hirveästi mainostellut - etenkään blogin puolella, Instagramissahan mulla on biossa mainittuna mun käyttäjä. Oon aktivoitunut todella paljon Snapchatin kanssa ja lähettelenkin jatkuvasti turhia ja ei-niin turhia snäppejä kavereille. My Storyakin päivittelen nykyään suht aktiivisesti, joten vaikka en muuten snäppäisi sulle kuulumisiani niin niitä pääsee silti seuraamaan My Storyn kautta. Mulle pystyy myös snäppäämään, eli kuka tahansa voi laittaa mulle kuvia. Mut löytää Snapchatista nimellä senjassofia.


Twitteriä en päivitä hirmuisesti, mutta lisäilen paljon muiden twiittejä suosikkeihin ja uudelleentwiittaan. En ole ikinä "ymmärtänyt" Twitterin ideaa täysin - eikä mulla olekaan mitään twiittaamisen aihetta - joten minimitekemisillä liikutaan. Mut löytää sieltä kuitenkin käyttäjänimellä senjasofia_.


Luetko postauksia puhelimella? Bloglovin sopii tähän käyttöön kuin nakutettu, ja sieltä löytyy monien muidenkin blogien lisäksi myös omani, niin blogin nimellä kuin osoitteellakin. Itse seuraan blogeja niin bloggerissa kuin Bloglovinissa, joka helpottaa blogien lukua esimerkiksi reissussa.

Näin postauksen ulkopuolelta kerron sen verran, että lauantaina 12. joulukuuta mut on mahdollista bongata Tampereen messu- ja urheilukeskukselta, jossa järjestetään Blogiexpo 2015. Ajoista en ole vielä aivan varma, mutta mitä todennäköisimmin olen paikalla koko päivän :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti