lauantai 4. lokakuuta 2014

Puhtaalta pöydältä

Moikka vaan kaikki! Toivottavasti kaikki vanhat lukijat on nyt löytäneet tiensä tänne uuteen blogiin, jota päivittelen silloin kun aika vain antaa myöten - toivonkin, että koko ajan ei olla mankumassa että milloin kirjoitan, koska oma aika ei vain riitä aktiiviseen kirjoitteluun - ja kummoista kirjoitettavaa ei välttämättä edes ole.

1-2 Ruttu ja Jolly syyskuun alun koulutunnin jälkeen 3 Katoin paljon MM-kisoja, varsinkin este- ja kouluratsastusta. Kenttääkin katsoin mutta ärsyttää kun maasto-osuuksilla ei näytetty suomalaisia... 4 Oli syyskuun lopulla vähän sumuista, melkeinpä joka aamu
Viikko sitten perjantaina olin koulutunnilla Makkaralla. Mitään kummoista ei tehty, enkä oikein saanut minkäänlaista otetta ponista. Ravissa sain sen kulkemaan ihan kivasti, mutta laukassa avut ei oikein menny läpi ja kymmenen metrin laukkavoltit paisui viiteentoista. Sai Marjo taas naurahdella kun ärisin ponin selässä...

5 Viimenen HPV-rokote 6 Frisbeegolfia - ilman ns. koreja 7 Discon asu 8 Tän jakson lukkaria
Viikko sitten ilmoittauduin myös Mänttä-Keuruu Cupin kouluosuuteen. Ensimmäiset kisat aitojen sisäpuolella, joten vähän jänskättää. Luokkana on Helppo C:2 2000, ja viimeinen osallistumispäivä on huomenna ja lähtölistat julkaistaan 11. päivä - eli ensi lauantaina. Kisamopon valinnassa oli alkuun pientä ongelmaa, sillä hevonen jolla mun piti mennä olikin jo menossa kahdella ratsastajalla, ja varaponikin oli jo varattu - näin mulle sanottiin, mutta listassa ei kyllä ponin nimi löytynyt kuin yhdestä kohtaa. Niinpä päädyin pieneen ja valkoiseen, nimittäin Katiin. Nyt sitten vain opetellaan rataa ja yritetään olla jännittämättä! Niin, ja mulla on mahdollisesti kuvaajakin tulossa eli jos rata ei sähellykseksi mene - niin kuin kevään estemestaruudet - niin video radasta on tulossa.

9 Oon hullaantunut tohon Demi-lehteen, joten lueskelen sitä aina kirjastossa 10 Koulukuvauksen asu 11 Meidän kanslisti jäi eläkkeelle ja osa 9. luokan musavalinnaisista kävi laulamassa 12 Ruskagospel 2014 - Idän Ihmeet ♥
Lauantaina 29. syyskuuta oli Ylihärmässä Ruskagospel, johon olin innokkaana menossa. Herätys oli kahdeksan aikoihin, ja bussiin pääsin vähän ennen kymmentä läheiseltä pysäkiltä. Käytiin syömässä (lue: läskeilemässä) Alavuden ABC:llä yhdentoista aikoihin, ja Anssin Jussin areenalla oltiin ennen yhtä. Päiväkonsertissa - joka alkoi kello 13 - ei ollut juurikaan kiinnostavia bändejä, lukuunottamatta Idän Ihmeitä. Ennen kello 20 alkanutta iltakonserttia, meillä oli mm. kanavat - meidän vajaan kymmenen hengen tyttöporukka änkesi mukaan laulelemaan punaisenkirjan lauluja, huone oli ihan täysi - ruoka viiden maissa ja iltamessu kuuden jälkeen Ylihärmän kirkossa, josta ampaistiin mahdollisimman nopeasti bussiin ja kirottiin, kuinka hitaasti kuski ajoi takaisin areenalle. Kaikilla oli kiire eturivipaikoille - olihan illalla esiintymässä aivan mahtavia bändejä, kuten kls ja Immanuel. Ja eturivipaikat saimme juuri ja juuri, aivan kaijuttimen vierestä - jok ei kyllä haitannut yhtään. Ylihärmästä lähdettiin yhdentoista jälkeen ja kotona olin yhden jälkeen. Aivan mahtava päivä, kiitos teille tytöt! ♥

13 kls 14-15 Immanuel ♥ 16 Kemian kokeen esterit... Mutta numeroksi 9 johon oon tosi tyytyväinen!

17 Blogin rakentaminen vei tosi paljon aikaa ja nyt se on vihdoin valmis 18 Suunnistusta - eksyttiin melkein johonkin niemeen 19 Matikantunnilla 20 Mun ja mun parhaan kaverin kuvistunnin tulos, vielä maalaus jäljellä

21 Vihdoin valmis! 22 Joku kiva pilvi ennen kaheksaa aamulla 23 Mun innostunut kisamopo 24 Pizzalla eilen mun parhaan kaverin kanssa
Torstain tunnille sain ratsukseni Katin. Alun sähellyksen jälkeen aloin saamaan sitä paremmalle tuntumalle, ja olin todella tyytyväinen. Tehtiin todella paljon tehtäviä harjoitusravissa, mentiin niin ravipidennyksiä, keskiravia kuin lyhyttä laukkaakin (termit on vielä vähän hakusessa...). Laukkatehtävä oli sama kuin edellisellä viikolla, ja sujuikin nyt paljon paremmin. Huomasin että mun ohjat alkaa ikävästi pidentymään laukatessa - varsinkin volteilla. Ennen oon tän ongelman huomannut lähinnä hypätessä, mutta nyt huomasin tän laukkavolteilla. Täytyy yrittää tarkkailla enemmän omia käsiä ettei kisoissa käy niin...

Toivon, että noi sivupalkin linkit toimivat oikein, ilmoitathan jos ei toimi niin yritän korjata asian :)

1 kommentti: