tiistai 9. joulukuuta 2014

Kuusen alla

Aloin sunnuntaina pohtimaan, mitä kaikkea oikeasti voisin kirjoittaa näin joulukuun aikana viikoittaisten tuntipostausten lisäksi. Oon todennut, että on hyvä olla muutama postausidea takataskussa pahan päivän varalle, ja nyt keksin muutamia blogeja selaillessani pari ideaa - sain myös kaverilta kivan liudan ehdotuksia, kiitos -, jotka ajattelin toteuttaa ennen joulua - eli näiden kahden viikon aikana. Ideoita voitte aina silti heitellä lisää, otan ne aina mieluusti vastaan ja toteuttelen niitä aina kuin vain mahdollista! :)

Olis ollut tosi kiva tehdä jonkinlainen joulukalenteri tänä vuonna, parina aikaisempana jouluna kun en ole edes ajatellut tekeväni semmoista. Tänä vuonna joulukuu pääsi yllättämään, joten aikaa ei blogin joulukalenteriin oikein riittänyt. Instagramissa mulla on eräänlainen joulukalenteri kuitenkin menossa eli julkaisen joka päivä jonkin kuvan arjestani: tähän mennessä olen julkaissut mm. pari selfietä, pari hevoskuvaa, päivän asu -kuvan ja pari muuta. Kannattaa siis kurkkia mun Instagramia (_senjasofia_) sillä yleensä en juuri sitä päivittele ja nyt sitä tapahtuu vielä 15 päivän ajan päivittäin.

Mutta nyt varsinaiseen postauksen aiheeseen: tämän vuoden joululahjatoiveet. Otan yleensä vastaan innolla kaiken mitä saan, eikä mulla ole juurikaan mitään toiveita. Muutamat lahjat osaan jo aavistella etukäteen, sillä varsinkin arvat on olleet aivan jokajouluinen "perinne" usean vuoden ajan. Kaikki nämä "toiveet" ovat kuitenkin pääosin haaveita, joten en todellakaan pety mikäli en niitä saa :D Listasta jätin suosiolla rahan pois listalta - kukapa ei sitä haluaisi? Niin, ja kertaan vielä että juuri mitään näistä - tai edes näiden tyylisiä - en tule varmastikaan saamaan, varsinkaan näitä kalliimpia tuotteita.. :D

Ratsastusvarusteet
Housut: Viljar Shop, Toppaliivi: Viljar Shop, Kengät: Horze




Valkoiset kisahousut olen aina salaa haaveillut omistavani, ja yhdessä vaiheessa niitä tutkailinkin paljon. Vähään aikaan niitä tuskin tulen saamaan, eikä sillä toisaalta mikään kiire olekaan: nykyisillä housuilla pärjään kisoissakin ihan hyvin. Housujen hintakin on todella kirpaiseva - nimimerkillä kalleimmat housut 70€...
Mulla on vielä vanha toppaliivi tallella ja hyvässä kunnossa, mutta törmättyäni tohon liiviin oli pakko lisätä se toivelistalle. En tiedä mikä tossa oikein iski, mutta nätti se on. Hintaa tosin tälläkin aika kivasti, mutta en ihmettele kun hevospiireissä pyöritään.
Ratsastussaappaat - vielä salaisempi - ja ainakin näiden saappaiden kohdalla mahdottomin - haaveilun kohde. Mulla on yhdet lahjaksi saadut joita olen kerran sovittanut, jonka jälkeen ne ovat olleet jossakin varaston pohjalla. En oo oikein ikinä ymmärtänyt saappaita - varsinkaan ratsastustunneilla - kun ihan normi turvakengillä ja chapseillakin pärjäisi, kisat ovat sitten erikseen. Mutta jokaisen oma päätöshän se on, mä en siihen pysty enkä haluakaan vaikuttaa.

Vaatteet
Farkut: Nelly.com, Shortsit: Nelly.com, Paita: Nelly.com, Neulepusero: Nelly.com



Tein tarkan huomion selaillessani eri vaatteita: Nellyssä tosiaan on mistä valita ja paljon todella kivojakin vaatteita. Ehdoton lempparini näistä on ehdottomasti nuo überkalliit farkut. Rakastuin tuohon erikoisempaan väritykseen, joka toisi jotakin erikoista munkin pukeutumiseen.
Oon alkanu nyt parin vuoden sisään pitämään enemmän shortseja, ja tykkään varsinkin mustista sellasista. Nää iski heti mun silmään tavallisuudellaan: tavalliset shortsit on jotenkin mun makuun. Monia muitakin kivoja löysin, mutta nää oli ehdottomat lempparit kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Paita ei oo ehkä mikään kaikista ihanin unelmapaita, mutta tykkään tästäkin. Sopivan yksinkertainen, ja hihat - ne on melkeinpä ehdottomat mulle varsinkin alkukesästä, koska palan herkästi. Väri on kanssa kiva ja tää paita päällä vois mennä melki minne tahansa.
Neulepuseroon rakastuin myös! Toi oli värivalikoimasta mun mielestä kivoin, eikä hintakaan ole päätä huimaava.

Muut
Kamera: Markantalo, Kameralaukku: Markantalo, Muistikortti: Markantalo, Kuulokkeet: Markantalo




Muut-listalta löytyykin ehkäpä ne kaikkein halutuimmat lahjat. Järkkäriä olen hingunnut jo pidemmän aikaa, ja totesin tuon 1200D:n parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Oon sillä muutaman kerran kuvaillut, ja suht helppo vähän osaamattomallekin - ja ohjekirjan avustuksella uskaltaa varmasti tehdä myös joitakin säätöjä. Rungon mukana tulee myös 18-55mm objektiivi. En löytänyt mistään mainintaa siitä hihnasta: tuleeko se kameran mukana?
Ja jotta kameraa ei tarvitse ihan pelkiltään kannella - varsinkaan jos on altis rikkomaan tavaroitaan - kuuluu toivelistalleni myös kameralaukku. Tän ettimiseen meni kauan aikaa, sillä aina jos löysin jonkun niin se oli tarkoitettu pokkarikokoisille kameroille. Tää on sopivan kokoinen, ja nuo väliseinät on mahdollista siirtää paikasta toiseen "lisätilan" saamiseksi - niin ja vielä musta on ehdoton väri mun kohdalla!
Leirillä törmäsin mulle uuteen, mutta tosi hyödylliseen esineeseen: adapteriin. Jos siis oikein oon tän ymmärtänyt, on se ihan normaali muistikortti, jonka sisällä on pienempi muistikortti jolla kuvat voi siirtää puhelimeen. Tää on tosi hyödyllinen, sillä moni päivittää leirin aikana ahkerasti Instagramia ja kameran näytöstä otetut kuvat ovat huonolaatuisia. Itsellä niitä on muutama tililläni ja tää olis todella hyödyllinen kapistus.
Ja musiikin ystävänä tarvitsen tietysti kuulokkeet. Oon onnistunu jotenkin rikkomaan mun vanhat kuulokkeet, ja nyt oon ollu reilun puoli vuotta ilman. Musiikkia ois kiva kuunnella bussissakin niin ei tarvis kuunnella niitten 7-8 vuotiaiden keskusteluja autoista sun muista, ärsyttävää loppujen lopuks... :D

Mitä te toivotte joululahjaksi? Kenties samoja toiveita kuin minulla?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti